30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
پیامک فقط برای تبلیغاتی نیست! با پیامک بازاریابی کنید

پیامک فقط برای تبلیغاتی نیست! با پیامک بازاریابی کنید

17

اگر از شما بپرسم که حاضرید برای گسترش کسب و کار خود از پیامک تبلیغاتی استفاده کنید چه جوابی می‌دهید؟ آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پیامک تبلیغاتی را برای بازاریابی خود غیرضروری می‌دانند؟ یا شاید هم از آن دسته افرادی هستید که اصلا بازاریابی را غیرضروری می‌دانند!

متاسفانه در ایران عزیز ما مفهوم بازاریابی آنطور که باید شناخته شده نیست و بسیاری از کسب و کارها تصور می‌کنند که بازاریابی همان تبلیغات است و پیامک هم فقط برای تبلیغ کردن است. در این مقاله قصد دارم ابتدا برای شما کمی درباره مفهوم بازاریابی صحبت کنم و روش‌های آن را به شما بگویم و در ادامه به شما نشان بدهم که می‌توانید از پیامک برای بازاریابی استفاده کنید.

بازاریابی چیست؟

ارائه کردن یک تعریف کامل و جامع از بازاریابی واقعا سخت است. چون بازاریابی بسیار گسترده است. اما ما یک مقاله بسیار مفید درباره بازاریابی در نوین داریم. در این مقاله 15 تعریف از 15 غول بازاریابی در جهان را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. اگر به کسب و کار خود اهمیت می‌دهید و همیشه دنبال کسب اطلاعات جدید هستید، پیشنها می‌کنم حتما همین الان مقاله شگفت‌انگیز بازاریابی چیست را بخوانید.

من یکی از بهترین تعریف‌های بازاریابی را از این مقاله برای شما انتخاب کرده‌ام:

بازاریابی یک تعامل طولانی‌مدت با مشتریان است. در این تعامل، شما باید به مشتری آموزش بدهید، اطلاعات بدهید و به تدریج با او رابطه برقرار کنید. این "به تدریج" مهم است، چون فقط در گذر زمان است که می‌توان پایه‌های اعتماد را ساخت. به این ترتیب، آنها تبدیل به ترویج‌دهندگان، مبلّغان وفادار، مشتریان همیشگی و در اغلب موارد، دوستان شما خواهند شد. بازاریابی، راهی عالی است برای اینکه بفهمید چه چیزی آدم‌ها را جذب و آنها را به محصولات و خدمات برند شما مشتاق می‌کند. سپس این چیز را به آنها بدهید و آنها را در یک فرآیند لذت‌بخش درگیر کنید. و صد البته، در طول این فرآیند، دوستی‌هایی به یادماندنی بسازید.

خانم رنه بلاجت با ارائه کردن این تعریف سعی دارد تا به ما بفهماند که رابطه با مشتری است که باعث می‌شود آنها به کسب و کار ما اعتماد کنند.

چطور با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم؟

برای اینکه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، راه‌های بسیاری وجود دارد. مهم این است که بدانید کدام راه در چه شرایطی برای کسب و کار شما موثرتر است. در ادامه چهار نوع بازاریابی را برای شما توضیح می‌دهم که می‌توانند بیشترین تاثیر را روی فروش شما داشته باشند:

 بازاریابی دهان به دهان

این روش قدیمی‌ترین روش بازاریابی است. به این شکل که افراد درباره برند‌ها و کسب‌ و کارهایی که به آنها علاقه دارند با یکدیگر حرف می‌زنند. مشتریان شما می‌توانند دیگران را متقاعد کنند که از شما خرید کنند و همینطور می‌توانند دیگران را از شما متنفر کنند! شما به عنوان صاحب یک کسب و کار در دنیای مدرن، باید سعی کنید کاری انجام بدهید که مشتریان درباره شما حرف بزنند.

بازاریابی  دیجیتال

بازاریابی آنلاین شامل تمام راه‌هایی میشود که سنتی نیست. تمام استفاده‌ی شما از ابزارهای دیجیتال مانند موبایل، تبلت و کامپیوتر و... در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال قرار می‌گیرد. دیگر لازم نیست بلندگو به دستتان بگیرید و در خیابان فریاد بزنید. موبایل شما صدای شما را بگوش همه می‌رساند.

 بازاریابی ایمیلی

از زمانی که اینترنت وارد حوزه کسب و کارها شد، ایمیل نیز به عضو جدانشدنی بازاریابی تبدیل شد. بازاریابی ایمیلی یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مشتریان است. در بازاریابی ایمیلی شما می‌توانید به صورت انبوه به مشتریان خوود ایمیل بزنید و ایمیل‌های خود را به بانک‌های ایمیل از پیش جمع‌آوری شده بفرستید یا آنکه شروع به جمع‌آوری اعضا برای اشتراک ایمیلی خود کنید.

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین روش‌های بازاریابی است. هدف از بازاریابی پیامکی این است که شما با ارسال پیامک با مشتریان خود در ارتباط باشید و آنها را به خرید بیشتر تشویق کنید.

بازاریابی پیامکی چه مزیت‌هایی دارد؟

بسیاری از صاحبان کسب و کارها تصور می‌کنند که ارسال پیامک انبوه، اعصاب خورد کن است و مخاطبین آنها به این گونه پیام‌ها توجه نشان نمی‌دهند. در صورتی که ابدا اینطور نیست. ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس، یکی از موثرترین روش‌ها برای آگاه کردن مخاطبان و ارتباط برقرار کردن با مشتریان است. اما فقط به این شرط که نحوه استفاده صحیح از آن را بلد باشیم. برای آگاهی از نحوه صحیح استفاده هم باید درباره آن اطلاعات کسب کنیم. پیشنهاد می‌کنم برای اینکه با کارکرد این روش شگفت‌انگیز آشنا شوید، به وبلاگ کامل ملی پیامک مراجعه کنید و مقالات ما را بخوانید.

دسترسی به پیامک آسان است

بازاریابی پیامکی یک برتری مهم نسبت به سایر روش‌های بازاریابی دارد؛ امروزه دیگر همه به موبایل دسترسی دارند. برای موثر بودن تبلیغات دیجیتال، مخاطب شما نیاز دارد تا حتما به اینترنت دسترسی داشته باشد تا تبلیغات شما را ببیند، اما تبلیغات پیامکی به راحتی پیام خود را به دست مخاطب می‌رساند. الان دیگر چه کسی موبایل خود را چک نمی‌کند؟!

دسترسی به بانک شماره

برای استفاده از پنل پیامکی، شما به یک بانک شماره دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید از میان آنها مخاطبین مورد نیاز خود را انتخاب کنید. می‌توانید آنها را بر اساس سن، مکان جغرافیایی و... دسته بندی کنید. با دسته بندی مشتریان، می‌توانید پیامک‌های هدفمندتری بفرستید.

نحوه ارسال پیامک از طریق اینترنتحتما بخوانید: نحوه ارسال پیامک از طریق اینترنت

بازاریابی پیامکی مزایای بسیاری دارد، برای اطلاعات بیشتر مقاله مزایای بازاریابی پیامکی ما را بخوانید.

چند راهکار برای اینکه با بازاریابی پیامکی کسب و کار خود را متحول کنید

بسیاری تصور می‌کنند که استفاده از پنل پیامکی همان تبلیغات است. در صورتی که این ابزار قابلیت‌های بسیار دیگری نیز دارد. درست است که ارسال اس ام اس انبوده یکی از متداول‌ترین شیوه‌های تبلیغات است، اما یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی نیز محسوب می‌شود. از بازاریابی پیامکی استفاده کنید تا تاثیر معجزه‌آسای آن را ببینید. اما چگونه؟ من به شما سه راه ساده برای بازاریابی پیامکی می‌گویم:

1- خبرنامه پیامکی

شما می‌توانید با کسب اجازه، مخاطبان خود را در خبرنامه پیامکی عضو کنید. زمانی که به جای ارسال وقت و بی وقت پیامک، از آنها اجازه می‌گیرید این کار باعث می‌شود که اعتبار شما میان آنها بالا رفته و مخاطبین شما می‌فهمند که شما برای آنها ارزش قائل هستید. به آنها پیام بدهید و مثلا بگویید در صورت تمایل به عضویت در خبرنامه پیامکی عدد 1 را بفرستید.

 

2-ارتباط با مشتریان

مهمترین اصل در جلب اعتماد مشتریانتان این است که با آنها تعامل داشته باشید. از طریق تعامل کردن است که مشترین شما متوجه می‌شوند شما به آنها اهمیت می‌دهید.

  • اگر هنوز مشتریان زیادی ندارید، یک پیامک برای مشتریان خود ارسال کنید و به آنها پیشنهاد کنید که در ازای معرفی شما به دوستانشان، یک کدتخفیف از شما دریافت می‌کنند.
  • نظرخواهی کنید، یک نظرسنجی پیامکی برگزار کنید، نظرات مثبت مشتریان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف (تلگرام، اینستاگرام و ...) منتشر کنید و نظرات منفی را با دقت بررسی کنید و ایرادات خود را برطرف کنید. حتی می‌توانید برای اینکه کاربران بیشتری را ترغیب کنید که نظر بدهند، یک پاداش و جایزه کوچک برای این منظور در نظر بگیرید. برای مدتی این کار را انجام دهید تا معجزۀ نظرسنجی برای افزایش فروش را ببینید.

ما در ملی پیامک یک ماژول مخصوص نظرسنجی داریم، اگر می‌خواهید در مورد نظرسنجی اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنم مقاله نظرسنجی ما را دردر وبلاگ ملی پیامک بخوانید.

  • برای کسب و کارهای محلی، یک پیامک در منطقه‌ای که هستید برای مشتریان ارسال کنید و با یک کد تخفیف از آنها بخواهید به فروشگاه یا کسب و کار شما بیایند. مشتریانی که در محدودۀ جغرافیایی کسب و کار شما هستند، امکان تعامل خیلی بیشتری با شما دارند و این عمل شما شانس مشتری شدن آنها را بالا می‌برد.

3-ارسال پیامک در زمان مناسب

زمانبندی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تبلیغات است. اگر پیامک خود را در زمان‌های نامناسب ارسال کنید، هرچقدر هم که تبلیغ خوبی داشته باشید و برای آن زمان و هزینه صرف کرده باشید، تبلیغات شما فایده‌ای ندارد.

زمان ارسال پیامک، یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. زیرا در صورتی که اعصاب مشتری از پیامک بی موقع شما خورد شود، از خبرنامه شما خارج می‌شود. برای پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال پیامک بهتر است رفتار مشتریان خود را در نظر بگیرید. اما به طور کلی بهترین زمان برای ارسال قبل و بعد از ساعات کاری متداول و تایم ناهار است؛ کمی قبل 9 صبح، 1 تا 2 بعدازظهر و کمی بعد از 5 بعداز ظهر.

چرا که در این زمان‌ها بیشتر آدم‌ها سری به موبایلشان می‌زنند و نوتیفیکیشن‌های خود را چک می‌کنند. علاوه بر این اگر مشتریان شما بخواهند به پیامک شما پاسخ بدهند، این زمان‌ها بهترین وقت برای جواب دادن است، در ساعت‌های کاری به دلیل مشغلۀ زیاد ممکن است مشتریان شما جواب دادن به اس ام اس شما را به بعد موکول کنند و بعدا هم آنرا به طور کاملا فراموش می‌کنند.

به این نکته دقت داشته باشید که اصلا و ابدا بعد از ساعت 10 شب برای مشتریان خود پیامک ارسال نکنید، چراکه مزاحم آنها می‌شوید و ممکن است به علت زمانبندی بد شما از اشتراک خبرنامۀ پیامکی شما انصراف بدهند.

5-انتخاب مخاطبان در نزدیکی شما

شما می‌توانید با هدف قرار دادن مخاطبان خود در یک منطقه خاص، با آنها ارتباط برقرار کنید. فرض کنید که شما می‌خواهید یک فروشگاه مواد غذایی در غرب تهران افتتاح کنید. کدام قشر از مخاطبین شما برای ارسال پیامک بهتر هستند؟ درست است! کسانی که در غرب تهران زندگی می‌کنند، به شما نزدیک‌تر هستند و می‌توانند برای خرید مواد غذایی به شما مراجعه کنند.

و آخرین حرف

اگر برای بازاریابی پیامکی کسب و کار خود به دنبال یک پنل پیامکی خوب هستید، کافیست تا در اینتنت جستجو کنید تا با یک دنیا اطلاعات مواجه شوید. در این میان هستند افراد بسیاری که فرصت را غنیمت شمرده و با وعده‌های تو خالی مخاطبین خود را گول می‌زنند. بهترین کار این است که با تحقیق و دقت فراوان بهترین پنل اس ام اس را برای خودتان انتخاب کنید. از نظر من بهترین ارائه کننده پنل پیامکی آن شرکتی است که در تمام مراحل همکاری شفاف باشد. از معرفی خدمات گرفته تا تعرفه‌ها و قیمت‌ها. پیشنهاد می‌کنم یک سر به سایت ما یعنی سایت ملی پیامک بزنید و نحوه اطلاع‌رسانی و عملکرد ما را ارزیابی کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
1دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • روح الله موسوی

    30 بهمن 1401، 11:45

    مطلبتون باحال بود.
    بهش فک نکرده بودم که ساعت ارسال هم اهمیت داره. مخصوصا اینی که در مورد دسته‌بندی مشتریان نوشته بودین :)))

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید