30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
بازاریابی پیامکی راهکاری برای رونق کسب و کار فروشگاه ها

بازاریابی پیامکی راهکاری برای رونق کسب و کار فروشگاه ها

3

در بازار رقابتی امروزی که حفظ کردن مشتری های فعلی بسیار سخت تر از بدست آوردن مشتری های جدید می باشد، بازاریابی پیامکی می تواند برگه برنده ی فروشگاه ها باشد . بازاریابی پیامکی به فروشگاه ها چنین امکانی را می دهد تا با کم ترین مخارج بیشترین مشتری ها را به سمت خود جذب نمایند . متخصصان بازاریابی و علم اقتصاد این باور را دارند که با استفاده از بازاریابی و تبلیغات پیامکی، صاحبان فروشگاه ها می توانند سیل عظیم مشتریان را به فروشگاه خود بکشانند . هم اکنون بسیاری از فروشگاه های زجیره ای و معتبر در سراسر دنیا از این سیستم استفاده می کنند، زیرا جلب رصایت مشتریان مهمترین وجه یک تجارت خوب می باشد . در بسیاری از مقالات و حتی سمینارها درباره ی اهمیت سامانه ی ارسال پیام کوتاه در عرصه ی تجارت و کسب و کار امروزی اشاره می شود، اما هیچ گاه راهکاری دقیق و مدون درباره ی این موضوع مطرح نگشته است . امروز سعی داریم در این مقاله با اشاره به تکنیک های مشتری مداری از بازاریابی و تبلیغات پیامکی، شما را در جلب مشتری های جدید در عین حفظ مشتریان پیشین خود راهنمایی کنیم .

بازاریابی پیامکی سیستم تبلیغاتی موفق

هر فردی با راه اندازی و بر پایی هر شغلی ابتدا به این موضوع فکر می کند که بازار عرضه و تقاضای من کجاست؟ مشتریان و مخاطبان من چه نوع افرادی هستند؟ و پس از یافتن جواب این سوالات، فرد تمرکز خود را بر روی بازاریابی و جلب مشتری معطوف می کند . حال این سوال پیش می آید که مخاطبان یک فروشگاه زجیره ای و یا فروشگاه معتبر مواد غذایی چه افرادی هستند ؟ جواب بسیار ساده است، همه افراد. پس می توان با استفاده از این ظرفیت، تبلیغات را شروع نمود .

وقتی کسب و کار شما به گونه ای باشد که همه ی افراد می توانند مشتریان شما باشند، پس تبلیغات شما نیز باید به گونه ای باشد که همه ی افراد مخاطب شما باشند . معمولا اولین ایده ای که به ذهن می رسد تبلیغات تلویزیونی می باشد . درست است که تبلیغات تلویزیونی بسیار فراگیر و پر مخاطب می باشد اما با دقیق تر شدن به این ایده می توان فهمید که بر اساس هزینه های هنگفت و بسیار گران قیمت، تبلیغات تلویزیونی بهترین روش بازاریابی نخواهند بود و همه ی افراد به خصوص کسانی که تجارت آن ها نوپا است قادر به پرداخت هزینه های این نوع تبلیغات نیستند . دیگر انواع بازاریابی مانند تبلیغات اینترنتی، چاپ بنر و پوستر در خیابان ها، دادن آگهی در روزنامه ها و ... نیز شاید هزینه های کم تری نسبت به تبلیغات تلویزیونی داشته باشند اما فراگیری لازم را ندارند . بهترین نوع تبلیغات آن است که با کم ترین هزینه بهترین باز خورد را در میان مشترین داشته باشد . در اینجاست که بازاریابی پیامکی وارد دنیای تجارت شده و به کمک شما می آید .

می توان گفت امروزه، تقریبا تمامی افراد یک جامعه دارای گوشی تلفن همراه هستند و داشتن یک تلفن همراه به یکی از ضروریات زندگی تبدیل شده است . آمار نشان می دهد که در سال 2013 میزان استفاده از تلفن همراه در سراسر جهان به 130% رسیده است . این بدان معنی است که در کشوری با 23 میلیون جمعیت، 30 میلیون تلفن همراه وجود دارد . از آنجاییکه تلفن همراه وسیله ای کاملا شخصی می باشد و هر فردی طبیعتا منتظر دریافت پیامکی از جانب خانواده، دوستان و همکارن خود می باشد، می توان مطمئن بود که تقریبا 98% از پیامک های ارسالی تبلیغاتی شما، توسط مخاطبین باز و خوانده خواهند شد. جالب است بدانید که تنها 10% از ایمیل های تبلیغاتی خوانده می شوند.

همچنین پیامک ابزار تبلیغاتی آنی می باشد و تقریبا پیامک های ارسالی شما در همان لحظه توسط مشتریان شما خوانده می شوند . بهتر است بدانید که 90% از پیامک های تبلیغاتی ظرف 30 دقیقه خوانده می شوند . بنابراین مخاطبین شما در هر زمان و مکانی به راحتی پیامک تبلیغاتی شما را دریافت می کنند و لازم نیست که برای مشاهده نمودن تبلیغات شما به ابزارهایی مانند تلویزیون و کامپیوتر دسترسی داشته باشند و یا در مکان خاصی باشند . تنها وسیله ی مورد نظر گوشی تلفن همراه می باشد که تقریبا تمامی مردم همیشه آن را با خود به همراه دارند .

همچنین، هزینه ی ارسال هر پیامک تنها چند ریال است و خب این یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می شود. همانطور که گفته شد ممکن است بسیاری از فروشگاه ها هزینۀ تبلیغ در رسانه‌های معتبر را نداشته باشند و بعضی فروشگاه های دیگر نیز به چنین تبلیغاتی نیاز ندارند و تنها می خواهند که در تمامی ساعات روز دارای مشتری باشند . بنابراین سامانه ی ارسال پیام کوتاه بهترین گزینه ی تبلیغاتی موجود در بازار امروزی به حساب می آید.

هر چند باید به این نکته توجه نمود که ارسال بیش از حد پیامک موجب سلب آسایش افراد شده و تجاوز به حریم خصوصی افراد می باشد . پس بهتر است که پس از مدتی از افراد و مشتریان خود بخواهید که در صورت تمایل عضو خبرنامه ی پیامکی شما شوند تا بتوانند از جدیدترین اخبار و مضایای فروشگاه شما استفاده کنند .

 بازاریابی پیامکی راهکاری برای رونق کسب و کار فروشگاه ها

کاربردهای پیامک برای فروشگاه شما چیست؟

ارائه ی کوپن های تخفیف :

بازاریابی پیامکی روش بسیار موثری برای افزایش درآمد ماهیانه شما می باشد. شما به عنوان یک صاحب فروشگاه می توانید با ارسال کوپن های تخفیف به مشتریان خود آن ها را به خرید بیشتر تشویق نمایید . هر محصولی که در زمان مناسب خود و طبق پیش بینی ها به فروش نرسیده است می تواند با استفاده از این روش از راهروهای فروشگاه شما به سرعت بخارج شود . همچنین شما می توانید با ارسال تخفیف های مهلت دار مشتریان بیشتری را در طول روز به سمت فروشگاه خود بکشانید . مطمئن باشید هر باری که یک مشتری وارد فروشگاه شما می شود، بیشتر از یک قلم جنس را خریداری می کند که این کار در نهایت در سود کلی شما بسیار موثر می باشد .

تخفیف 10% محصولات آرایشی و بهداشتی Nivea – فقط امروز – استار مارکت

اخبار رویداد ها و وقایع :

سامانه ی ارسال پیام کوتاه بهترین وسیله جهت خبر رسانی در مورد بهبود کیفیت و ارائه خدمات جدید به مشتریان می باشد . فرض کنید که بخش جدیدی در فروشگاه خود راه اندازی کرده اید و می خواهید مشتریان خود را در این باره مطلع سازید . با استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه به راحتی می توانید این خبر را به گوش مشتریان خود برسانید . اگر بخش و دپارتمانی در فروشگاه تان ارتقا داده شده است شما می توانید به راحتی با یک پیام کوتاه، آن را خبر رسانی کنید .

افتتاحیه بخش پوشاک و لوازم ورزشی استار مارکت – زمان : 25 آذر ماه ساعت 11 صبح – منتظر حضور شما هستیم .

وفادار نگه داشتن مشتریان :

مطمئنیم که شما تنها فروشگاه موجود در یک شهر نیستید و رقبای بسیاری در سراسر شهر برای شما وجود دارند که همگی به دنبال کسب در آمدی بهتر هستند و برای تحقق این خواسته کارهای بسیاری انجام می دهند . بنابراین وفادار نگه داشتن مشتریان امر بسیار سختی می باشد . مشتریان همیشه به آن فروشگاهی می روند که بهترین سرویس را همراه با بهترین قیمت به آن ها ارائه می کند . بازاریابی پیامکی می تواند در داشتن مشتریان ثابت به شما کمک بسیاری کند . شما می توانید با ارسال پیامک های شخصی سازی شده به مشتریان خود با آنها ارتباطی صمیمی برقرار نمایید. کافیست که حتی در ابتدای پیامک خود نام آن ها را قرار دهید . هنگامی که بتوانید مانند یک دوست با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، مشتریان دیگر پایه ی ثابت خرید از فروشگاه شما خواهند بود .

آقای محمودی

از اینکه همواره حامی و پشتیبان ما بوده اید از شما سپاسگذاریم – استار مارکت

برگزاری تخفیف های مناسبتی :

بیشتر فروشگاه های موجود در سراسر جهان هنگام نزدیک شدن به روزهای مهم سال مانند اعیاد پیشنهادهای ویژه برای مشتریان خود دارند . در گذشته، راهکار مناسبی برای اطلاع رسانی این گونه تخفیف ها و پیشنهاد ها به مشتریان وجود نداشت مگر اینکه آنها به صورت اتفاقی وارد فروشگاه شما می شدند . اما امروزه، با استفاده از سامانه ی ارسال پیام کوتاه، میتوانید در هر تاریخی که تخفیف های ویژه ی مناسبتی برگزار می کنید به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید . این کار باعث افزایش فروش محصولات شما در بازه ی زمانی بسیار کوتاه شده و همچنین نام شما را به عنوان یک برند در بین مردم مطرح خواهد کرد که هر دو لازمه ی یک کسب و کار موفق می باشند .

فروش و عرضه ی مواد غذایی با بهترین قیمت ها در ماه مبارک رمضان – استار مارکت

پیامک های یادآوری :

فروشگاه ها می توانند در پایان هر ماه با ارسال یک پیامک به مشتریان خود، نام فروشگاه خود را به آن ها یادآوری کنند و آن ها را به خرید کردن تشویق کنند . این کار باعث می شود که نام فروشگاه شما در طولانی مدت در ذهن مخاطب به خوبی جا بیافت و فروش بیشتری را برای شما به بار بیاورد.

استار مارکت عرضه کننده ی بهترین مواد غذایی، لوازم ورزشی، پوشاک در ایران

معرفی محصولات جدید :

آیا محصولات جدیدی از یک برند خاص و پرطرفدار را در فروشگاه خود عرضه می کنید؟ پس بهتر است که مشتریان خود را از این موضوع مطلع سازید . بازاریابی پیامکی یکی از بهترین راه های معرفی محصولات جدید به مشتریان می باشد . مطمئن باشید مشتریان شما از این دست پیامک های شما استقبال خواهند نمود .

فروش جدیدترین کفش های ورزشی Nike مدل 2014 در استار مارکت

برگزاری مسابقه ی پیامکی :

شما می توانید با برگزاری مسابقه مشتریان را با کسب و کار خود درگیر نمایید و همچنین مشتریان جدیدی را به دست آورید . همه ی مردم دوست دارند که در یک قرعه کشی شرکت کنند و جایزه ای بدست آورند .

با ارسال کد مسابقه ی درج شده بر روی رسید خرید خود به شماره ی 55667789 در قرعه کشی یک دستگاه خودروی زانتیا شرکت کنید – استار مارکت

خبرنامه ی پیامکی

پس از اینکه نام فروشگاه خود را به عنوان یک برند مطرح کردید بهتر است که میزان ارسال پیامک های خود را به لیست خبرنامه ی پیامکی خود محدود سازید . زیرا همانطور که گفته شد تلفن همراه یک وسیله ی کاملا شخصی می باشد و ارسال مکرر پیامک ها از جانب شما می تواند باعث رنجش خاطر مخاطبانتان شده و در برخی موارد نیز تاثیر بدی بر روی تبلیغات شما داشته باشد . شما می توانید پیش از ارسال هرگونه پیامک ابتدا از مشتذیانتان اجازه بگیرید . به این ترتیب که ابتدا یک خبرنامه ی پیامکی ایجاد می کنید و یک کلمه ی کلیدی برای خود انتخاب می کنید ( این کلمه می تواند حتی به شکل عدد باشد ). اکنون با ارسال پیامکی به مخاطبان از آنها بخواهید که در صورت تمایل کلمه ی کلیدی مورد نظر را به خط اختصاصی شما بفرستند تا عضو خبرنامه پیامکی شما باشند . مطمئن باشید افرادی که به عضویت خبرنامه ی شما درمی آیند از مشتریان وفادار شما هستند . پس بهتر است که تسهیلات ویژه ای برای آن ها قائل شوید .

راه های گونگونی دیگری نیز برای تبلیغ کردن یک خبرنامه وجود دارد که از میان آن ها می توان رسید های مشتریان، پنجره های داخل فروشگاه، وبسایت فروشگاه، شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی و روزنامه ها و مجلات نام برد . همچنین می توانید از کارمندان خود بخواهید که پس از خرید مشتریان، آن ها را به عضویت در خبرنامه دعوت نمایند . یکی راه های دیگر نصب صندوق های مخصوص در اطراف فروشگاه می باشد که مشتریان می توانند با یادداشت کردن نام و شماره ی همراه خود بر روی برگه ای، آن را درون صندق بیاندازند و در پایان روز متصدیان برگه ها را جمع آوری کنند و نام آن ها را در فهرست خبرنامه اضافه نمایند .

پنل پیامکی کیف و کفش + بهترین متن تبلیغات کیف و کفشحتما بخوانید: پنل پیامکی کیف و کفش + بهترین متن تبلیغات کیف و کفش

 ***

بسیار سعی کردیم که در این مقاله مزایا و کاربردهای بازاریابی پیامکی برای یک فروشگاه را به طور کامل بررسی نماییم . امیدواریم که توانسته باشیم بخش کوچکی از خواسته ی شما عزیزان را برآورده کرده باشیم . برای مشاهده مقالاتی کامل تر در این زمینه همراه ملی پیامک باشید .

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی ملی‌پیامک به شماره تلفن 02188003373 تماس بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
2دیدگاه
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
ارسال دیدگاه

  • محمد

    20 آبان 1395، 20:44

    عالی بود.احسنت.
    وبلاگ جالب و پر محتوایی دارین

  • سحر

    28 اردیبهشت 1394، 07:25

    ممنون از راهنمایی خوب شما

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید