30% تخفیف خرید پنل پیامکی برای تبلیغات و تبریک عید فقط تا 1 فروردین 1403
مشاهده تخفیف‌ها
کلیدهای رسیدن به موفقیت در بازاریابی پیامکی

کلیدهای رسیدن به موفقیت در بازاریابی پیامکی

1

اگر تا به حال از بازاریابی پیامکی برای تبلیغات و ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده نکرده اید، اکنون بهترین زمان است. احتمالا با خود فکر کنید که امروزه بیشتر شرکت های معتبر اپلیکیشن تلفن همراه خود را به بازار داده اند اما بهتر است بدانید که تنها 65% از مردم جهان دارای گوشی هوشمند یا همان اسمارتفون هستند. به این معنی که احتمالا بیشتر مشتریان شما نیز از اسمارتفون استفاده نمی کنند.

نکتۀ دیگری که وجود دارد این است که داشتن یک اسمارتفون دلیلی برای استفاده از آن نیست. بسیاری از افراد به علت زیبایی و همچنان به روز رسانی خود با تکنولوژی جهان از اسمارتفون ها استفاده می کنند و هیچ اطلاعی از قدرت تلفن همراهشان ندارند.

یکی از مهمترین مزایای بازاریابی پیامکی این است که همۀ ابزارهای موجود در تبلیغات و بازاریابی با آن هماهنگ هستند و آن را تبدیل به موفق ترین و عامه پسند ترین سیستم تبلیغاتی می کنند.

امروزه تقریبا تمامی شرکت ها و سازمان های معتبر به طور گسترده از سامانه اس ام اس استفاده می کنند چرا که بیش از 90% از پیامک ها طی 2 دقیقه پس از ارسال خوانده می شوند. آیا این آمار شگفت انگیز نیست؟ به طور مثال می توان گفت، شرکت کوکاکولا بیش از 70% سرمایه تبلیغات موبایلی خود را صرف بازاریابی پیامکی می کند.

از دیگر مزایای استفاده از اس ام اس به عنوان ابزار بازاریابی می توان به سرعت و دقت بالای آن و همچنین دسترسی گسترده آن را اشاره نمود. بازاریابی پیامکی بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به هزینه انجام شده، سود قابل توجهی را به صاحب کاران باز می گرداند.

اگر آمادگی استفاده از بازاریابی پیامکی را دارید و می خواهید از این ابزار تبلیغاتی برای تجارت خود استفاده کنید بهتر است که از پیش برنامۀ معینی برای موفقیت خود تعیین کنید. نه اینکه فقط برای اینکه همه از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند شما نیز استفاده کنید.

اهداف خود را درک کنید

بهتر است پیش از آنکه اقدام به ارسال اس ام اس تبلیغاتی کنید، اهداف خود را یکبار مرور نمایید. تجارت هایی که به این شکل از بازاریابی پیامکی استفاده نمی کنند هیچ گاه نتیجه دلخواهشان را از تبلیغاتی اس ام اس نمی گیرند. دانستن اهداف به شما کمک می کند که تبلیغات پیامکی خود را به گونه ای برنامه ریزی نمایید که سریع تر اهداف خود را محقق نمایید.

داشتن اهداف هوشمندانه و واقع گرایانه می تواند شما را به موفقیت های بزرگی برساند. بهتر است این نکته را بدانید که کمپین تبلیغات پیامکی شما بر روی بسیاری از بخش های سازمان شما تاثیر گذارد. بنابراین هماهنگی اهداف و استراتژی های رسیدن به آنها بسیار مهم است.

جمع آوری یک تیم حرفه ای

هیچ فردی نمی تواند به تنهایی یک راهکار پیامکی را مدیریت نماید. تبلیغات پیامکی شما بر بخش های مختلف شرکت یا تجارتتان تاثیر می گذارد. داشتن تیمی متشکل از افراد بخش های مختلف یک شرکت می تواند به بهتر اجرا شدن تبلیغات و بازاریابی پیامکی کمک شایانی کند.

برای مثال فرض کنیم که شما در حال تهیه فهرستی از مشتریان وفادار خود هستید تا آنها را به خرید بیشتر ترغیب نمایید. جهت اجرای بهتر این پروژه تبلیغاتی شما به افراد خاصی نیاز دارید که مسئولیت کارهایی از قبیل IT، ایمیل، شبکه های اجتماعی، تبلیغات، تبلیغات درون فروشگاهی و ... را بر عهده گیرند.

بنابراین بهتر است برای اجرای بهتر این پروژه تیم خوب و با تجربه ای را جمع آوری نمایید.

قرار دادن آدرس تماس در پیامک

یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت برخی از کمپین های پیامک تبلیغاتی قرار ندادن شماره، پست الکترونیک یا آدرس می باشد که این امر باعث سردرگمی مشتریان می شود.

ارسال تخفیف و مشوق

بیایید با خودمان رو راست باشیم. تلفن همراه یکی از مهم ترین (شاید هم مهم ترین) ابزارها و دارایی های یک فرد می باشد. افرادی که به شما اجازه می دهند ه برایشان پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، وفادارترین و مهم ترین مشتریان شما هستند.

بنابراین شما باید به مشتریان وفادار خود با محبت بیشتری صحبت کنید و بهترین گزینه برای انجام این کار ارسال تخفیف، جایزه و مشوق ها به آنهاست.

در مراحل ابتدایی ایجاد کمپین تبلیغات پیامکی، هنگامی که شما در حال تهیۀ فهرستی از اعضای خبرنامۀ پیامکی خود هستید، بهتر است پیشنهادها و تخفیف های کوچکی را برای اعضای خود ارسال نمایید. این کار می تواند به بزرگتر شدن فهرست خبرنامۀ پیامکی شما کمک کند.

رضایت نامۀ مشتریان

بازاریابی پیامکی نیز همانند بازاریابی ایمیلی ابزار تبلیغاتی مبتنی بر رضایت مشتریان می باشد. مشتریان شما برای دریافت پیامک های تبلیغاتی شما می بایست به عضویت فهرست خبرنامۀ پیامکی شما در بیایند. این رضایت نامه می تواند به یکی از دو روش زیر گرفته شود؟

  • ارسال کلمه کلیدی به یک شماره اختصاصی
  • اضاف نمودن شماره از طریق ویجت ثبت نام وب سایت

در دو روش بالا کاملا واضح است که مشتریان با رضایت کامل و به دلخواه به عضویت خبرنامۀ پیامکی در آمده اند. مطمئنا شما می توانید شماره تلفن های قدیمی موجود در بانک تلفن همراهتان را به خبرنامه پیامکی خود اضافه نمایید اما انجام این کار چه فایده ای دارد؟

سرعت بالا

بیش از 90% از پیامک های ارسالی ظرف 3 دقیقی پس از ارسال خوانده می شوند. این آمار پیامک را به بکی از سریع ترین ابزار های تبلیغاتی تبدیل می کند. فهم این سرعت بالا به موفقیت شما و عضویت مشتریانتان کمک می کند.

بزرگترین اشتباهی که در بازاریابی پیامکی می توان انجام دادحتما بخوانید: بزرگترین اشتباهی که در بازاریابی پیامکی می توان انجام داد

اگر شما برای جمعه شب جشن خاصی را تدارک دیده اید، ارسال پیامک پیش از 5 شنبه عصر، کاملا زود است.

تداوم

یکی از اشتباهاتی که افراد در بازاریابی پیامکی انجام می دهند، ارسال نکردن یک پیغام به اندازه کافی می باشد. مانند دیگر ابزار تبلیغاتی، در بازاریابی پیامکی شما باید یک محصول را به قدری تبلیغ کنید که در صورت نبودنتان در باز هم تبلیغ آن محصول در محافل جا به جا شود.

هنگامی که از پیامک دادن به مشتریان صحبت می شود، مطمئنا شما می خواهید پیامک هایی با محتوای ارزشمند برایشان ارسال نمایید. اما به این علت که چندین ماه است برای آنها اس ام اسی نفرستاده اید با ارسال هر پیامک جدید عدۀ بسیاری از اعضای خبرنامه تان، عضویت خود را لغو خواهند نمود.

***

اگر علاقه دارید یک کمپین پیامک تبلیغاتی راه اندازی نمایید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان فنی ملی پیامک می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما برای شما، روش و شیوه های تبلیغاتی تعیین نمایند و برای کسب درآمد بیشتر شما را یاری کنند.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است، با بخش پشتیبانی ملی‌پیامک به شماره تلفن 02163404 تماس بگیرید.

 

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه

تیم تحریریه ملی پیامک

هر آنچه در ملی پیامک می خوانید، حاصل یک کوشش تیمی است؛ کوششی در جهت یافتن درست‌ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. ما امیدواریم تلاش‌های مجموعه ما بتواند تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت فضای دیجیتال ایران داشته باشد.
درباره تیم ما بیشتر بدانید
بدون دیدگاه
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
ارسال دیدگاه

ارسال پیامک از اینترنت

ارسال و دریافت پیامک تکی و انبوه با شماره های اینترنتی
مشاهده تعرفه ها 3 روز تست رایگان

ثبت نام

در کمتر از 1 دقیقه ارسال پیامک را شروع کنید.

پنل خود را انتخاب کنید